jultomtenharrymt

Moster K ville veta...

Kategori: Allmänt

...lite mer om mitt möte med inbrottstjuven! Tänke smsa det till henne först, men tänkte att det kanske finns några fler som undrar! ;)
 

Jo men såhär:
Lillasyster F och jag fick låna vännen H's husvagn onsdag-torsdag och då ställde vi den badplatsen och åkte sen hem till exet för att låna hans spis för att göra lunch. F kom på att hon glömt mobilen i husvagnen. Så efter maten så målade vi lite och sen gick vi de där 15 minuterna till husvagnen! När vi närmade oss så såg jag att någon va och tog upp en båt på badplatsen, vilket jag inte tyckte kändes ok! Så jag och fanny tog en genväg för att komma snabbare till husvagnen, eftersom jag fick olust känslor när någon va där! När vi nästan va framme så åkte de med båten och vi såg hur en man smög sig fram mot husvagnen och tittade sig mystiskt omkring innan han försvann bakom den. Så jag sa till F "Nu jävlar får vi skynda oss du!"
Och när vi kom upp så vi såg baksidan av husvagnen så stod ju mannen och försökte få upp fönstret!
Så jag skrek "Ööööjjjj!!! Och va faan håller du på med egentligen??"
Han ryckte till och gick bort från husvagnen mot framsidan så jag mötte honom där... Jag synade hans händer för att se vad han höll i. Nycklar. Fanny höll sig lite på avstånd bakom mig. Och jag säger/skriker as förbannad: "Va fan håller du på med? Så gör man väll inte?"
Det bara kokade i mig av ilska, F blev ju rädd och mina försvars instinkter slog i. Och husvagnen va ju inte ens min! Jag såg fan rött! 

Han ser inte riktigt ut att förstå, men säger: "Bara titta" på dålig svenska.

Och jag svarar fortfarande skit förbannad: "Man tittar inte såhär!" och visar hur han stått och pillat. Han sätter ihop händerna och böjer huvudet och säger "förlåt, förlåt!" Svin arg Evelina: "Så gör man för i helvete inte!"
Han: "Förlåt, förlåt!" med huvudböjning och händerna ihop igen! Jag ännu mer förbannad och irriterad över hans tusen förlåt som kom från början: "Åk här ifrån, NU!
Han säger och gör sitt jävla förlåt igen.
Jag: "ÅK, NU!!
Han gör sitt jävla förlåt igen och backar mot sin bil. Rädd som in i helvete!
Jag va skitförbannad och stod och skakade av ilska och försökte att kontrollera mig under hela samtalet, för att inte slå till fanskapet! Det behöver inte F se.

Så gick vi och låste upp husvagnen och jag ringde upp H. Och mamma! :P

Blev nog lite mer tjafs och utskällning från min sida och mer krypande förlåt från hans. Men orkar inte skriva allt! Men så arg har jag inte varit på länge. Och så rädd som den karln va, har jag aldrig sett en karl förut!

Så....då vet du lite..sådär snabbt Moster K! ;)

Kommentarer

  • K säger:

    Oj oj oj =P Tur att han blev rädd och inte arg tillbaka, men det låter som om du hade ett ganska bra övertag.

    Han var säkert lite "pirrigt skraj" redan när han bestämde sig för att kanske försöka kolla in husvagnen... och så blev han tagen på bar gärning sådär. Skämdes nog i efterhand =P

    Hur kändes det själv efter då? Lika arg då eller blev du något skakis? Tänker att man just kan gå in i adrenalinkick sådär, men att skaket kommer i efterhand?

    Hejja fina E! =D

    Svar: Haha ja! Jag har kommit på det efteråt, men jag va aldrig rädd!
    Jo jag antar det! ;)

    Fortfarande förbannad, skakade lite av ilska. Men va aldrig rädd! Inte nu i efterhand heller...mest arg på mig själv för att jag inte tänkte på att säga till F att stanna längre bort... :/

    Haha :D
    Ewe

    2013-07-13 | 17:30:38
    Bloggadress: http://www.thoughtsoffhermind.webblogg.se

Kommentera inlägget här: